Warto wiedzieć

  1. Promedica24 >
  2. Praca opiekunki >
  3. Warto wiedzieć >
  4. Najczęściej zadawane pytania

Poradnik online

Najczęściej zadawane pytania

 

Praca w Niemczech i Anglii dla opiekunek osób starszych

Na jak długo mogę wyjechać? Jaki jest najkrótszy okres wyjazdu?

Proponujemy dużą elastyczność w zakresie długości kontraktów. Standardowo to jeden miesiąc, zdarzają się też wyjazdy dwutygodniowe. Najdłuższy okres wyjazdu to nawet kilka miesięcy. Wszystko zależy od preferencji opiekuna/ki.

Jaką umowę i formę zatrudnienia proponujecie?

Rodzaj umowy jest uzależniony od docelowego kraju wyjazdu. W przypadku Niemiec proponujemy umowę o współpracy nawet na czas nieoznaczony, w przypadku Wielkiej Brytanii konieczna jest decyzja o założeniu własnej działalności gospodarczej.

Na jakie zarobki mogę liczyć?

Poziom wynagrodzenia jest uzależniony od znajomości języka niemieckiego, bądź angielskiego. Zależy także od posiadanego doświadczenia w zakresie opieki nad osobami starszymi, lub niesamodzielnymi.

Jakie warunki trzeba spełniać, żeby się zatrudnić?

Najważniejszym kryterium jest znajomość języka niemieckiego, bądź angielskiego. Ważne jest także doświadczenie w zakresie opieki nad osobami starszymi, bądź niesamodzielnymi (może to być też doświadczenie rodzinne). No i oczywiście chęć do wyjazdu!

Czy macie teraz jakieś oferty?

Tak, oferty pracy jako opiekun osób starszych w Niemczech lub w Anglii są dostępne na bieżąco. Codziennie je aktualizujemy i sprawdzamy ich dostępność.

Oferty pracy w Niemczech
Oferty pracy w Anglii

Jak szybko można wyjechać?

Wyjazd może nastąpić bardzo szybko, nawet w ciągu kilku dni od podpisania umowy. Wszystko zależy od przedstawionych preferencji.

Czy składki i podatki odprowadzane są w Polsce czy w Niemczech lub Anglii?

Składki ubezpieczeniowe odprowadzane są w Polsce.  Wszelkie podatki leżące po stronie pracodawcy są opłacane na miejscu, zgodnie z prawem kraju, w którym pracuje opiekunka osób starszych. Prosimy pamiętać, że wszystkie formalności w tym zakresie są po naszej stronie.

Co jeśli nie dogadam się z Państwa koordynatorem lub osobą, którą się opiekuję?

W każdym przypadku prosimy o kontakt z naszą infolinią alarmową, która działa całodobowo, 7 dni w tygodniu.

Ważne numery telefonów

Jak przebiega proces rekrutacji?

Po zgłoszeniu się do nas np. przez formularz na stronie internetowej, lub poprzez telefon, przeprowadzamy rozmowę telefoniczną, w trakcie której przedstawimy naszą firmę, ofertę i odpowiemy na wszystkie podstawowe pytania. Porozmawiamy także odnośnie posiadanego doświadczenia w zakresie opieki oraz znajomości języka niemieckiego lub angielskiego. W przypadku pozytywnego przebiegu rozmowy, zaprosimy na spotkanie do naszej siedziby najbliższej miejsca zamieszkania, gdzie przeprowadzimy wszystkie formalności.

Zapoznaj się z dokładnym opisem procesu rekrutacji.

Czy pobieracie jakieś opłaty?

Nie, nie pobieramy żadnych opłat od zatrudnianych przez nas osób na żadnym etapie współpracy z nami.

Czy płacicie stawki godzinowe czy miesięczne?

W każdym przypadku stawki są ustalane indywidualnie.

Czy dojazd muszę opłacić sobie sam/a?

Promedica24 zajmuje się całkowitą organizacją Państwa wyjazdu do Niemiec/Anglii – załatwiamy transport, zamieszkanie i wyżywienie. Nasi opiekunowie nie ponoszą dodatkowych kosztów.

Czy mogę wyjechać do miasta, które mnie interesuje?

Staramy się zapewnić taką możliwość, lecz nie zawsze jest to możliwe.

Jak wygląda organizacja transportu?

Zapewniamy transport z umówionego miejsca, bezpośrednio do miejsca zamieszkania osoby wymagającej opieki.

Czy organizujecie kursy z opieki nad osobami starszymi?

Przed każdym kontraktem organizujemy kursy opiekuńcze, które pozawalają doszkolić osoby z nami wyjeżdżające. Dodatkowo mamy szereg instruktażowych filmów tutaj oraz materiały drukowane w naszych oddziałach. Ze swojej strony wymagamy, aby osoba chcąca zostać opiekunką osób starszych miała praktyczne (np. rodzinne) doświadczenie w tym zakresie.

Czy wszyscy pacjenci są obłożnie chorzy?

Nie wszyscy. Mamy duża grupę osób, które wymagają różnej formy opieki. Wszystko jest uzależnione od danej oferty i preferencji.

Czy jest możliwość pracy na krótkie zastępstwa, np. na miesiąc?

Tak, oferujemy też pracę na krótkie zastępstwa, ale jest to uzależnione od konkretnego przypadku.

Jak zgłosić reklamację

Wszelkie reklamacje prosimy przesyłać pod adres mailowy reklamacje@promedica24.pl