Wzywając pogotowie, pamiętajmy o przekazaniu niezbędnych informacji, takich jak:

  • Gdzie wypadek/nagłe zdarzenie miały miejsce,
  • Dokładny adres podopiecznego,
  • Co się wydarzyło,
  • Jak się czuje poszkodowany – czy jest przytomny, czy oddycha,
  • Kim jest poszkodowany (imię, nazwisko podopiecznego, wiek, na jakie choroby cierpi),
  • Kto zgłasza zdarzenie/wypadek (imię i nazwisko opiekunki/opiekuna),
  • Pytamy, kiedy można spodziewać się przyjazdu karetki.

Przykładowa rozmowa z pogotowiem ratunkowym:

–    Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Dzień dobry.
*   Dzień dobry. Nazywam się Ewa Szop. Moja podopieczna zemdlała.
–    Gdzie to się stało?
*   Jesteśmy w domu. Adres Blumenstrasse 10 w Bochum.
–    Dziękuję, zapisałam. Co dokładnie się stało?
*   Podopieczna zrobiła się nagle blada i upadła, jest nieprzytomna i ledwo wyczuwam puls.
–    Jak długo to trwa?
*   Ok. 5 minut.