Wzywanie pomocy
Niezbędne informacje
Wzywając pogotowie, pamiętajmy o przekazaniu niezbędnych informacji, takich jak:
- Gdzie wypadek/nagłe zdarzenie miały miejsce,
- Dokładny adres podopiecznego,
- Co się wydarzyło,
- Jak się czuje poszkodowany – czy jest przytomny, czy oddycha,
- Kim jest poszkodowany (imię, nazwisko podopiecznego, wiek, na jakie choroby cierpi),
- Kto zgłasza zdarzenie/wypadek (imię i nazwisko opiekunki/opiekuna),
- Pytamy, kiedy można spodziewać się przyjazdu karetki.
Przykładowa rozmowa z pogotowiem ratunkowym
– Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Dzień dobry.
* Dzień dobry. Nazywam się Ewa Szop. Moja podopieczna zemdlała.
– Gdzie to się stało?
* Jesteśmy w domu. Adres Blumenstrasse 10 w Bochum.
– Dziękuję, zapisałam. Co dokładnie się stało?
* Podopieczna zrobiła się nagle blada i upadła, jest nieprzytomna i ledwo wyczuwam puls.
– Jak długo to trwa?
* Ok. 5 minut.